یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۴۲:۰۳

محمدسعید سیف گفت:
ایران رتبه اول علمی فنی دریایی در خاورمیانه

باشگاه خبری فراساحل: ایران از نظر علمی و فنی در حوزه دریا مقام اول خاورمیانه و سیزدهم دنیا را دارد اما متاسفانه در صنایع‌دریایی چنین شرایطی نداریم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، دکتر محمدسعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌‌بنیان دریایی در چهارمین نشست تخصصی صنایع‌دریایی که پیش از ظهر امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد طی سخنانی گفت: آن چنان که باید از جایگاه علمی که به آن رسیده‌ایم در صنعت دریایی استفاده نکرده‌ایم. در کشورهای پیشرفته ساختارها و ارتباطات نامرئی و تجاربی وجود دارد که به صورت باطنی به یکدیگر متصل شده‌اند و دانشگاه‌ها براساس نیاز صنعت به وجود آمده‌اند. وی در ادامه افزود: ما دانشگاه را براساس یک شخصیت مستقل و صنعت را هم براساس یک شخصیت مستقل دیگر تاسیس کرده‌ایم و سعی می‌کنیم که آنها را با هم مرتبط کنیم که عملا هم به نتیجه نرسیده‌ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با بیان اینکه بازار ارزش پروژه‌های ساخت و تعمیر کشتی در داخل یک میلیارد دلار در سال است که می‌تواند بالقوه در داخل کشور انجام شود تصریح کرد: این رقم حدود یک درصد بازار جهانی است و ادعای ما این است که باید به این یک درصد برسیم. وی در ادامه افزود: کشور ما از نظر علمی و فنی در حوزه دریا مقام اول خاورمیانه و سیزدهم دنیا را داراست. اما متاسفانه در صنعت چنین نیستیم. سیف گفت: در سیاست‌گذاری و تصمیمات کشور دو عامل تاثیرگذار است. یکی بحث اطلاعات و شناخت دقیق از موضوع است و بحث دیگر این است که معیار و روش استنتاج و استدلال را بدانیم و نتیجه‌گیری کنیم. متاسفانه در خصوص معیارها در کشور به تفاهم‌نامه و فهم مشترکی نرسیده‌ایم. سیف افزود: کشور به ایجاد اشتغال نیاز دارد. راجع به این موضوع باید به دو طرف تفاهم وجود داشته باشد. وی در پایان به انتشار اولین آمارنامه دریایی و نخستین اطلس شناورهای اشاره کرد.



  کد خبر : 287
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :